20 Nisan 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 80

20 Nisan 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 80

aber, hu- 3 VA- kleri ze €- y ol- ıştır. ama- ayni ynuş- aray ınlar sür- teşti. 1 ge- 'bebi yim. ; de- Jiyo- ında seh'a e bi- arın, hile- tmi- 'Eve- n ve yor? Mein TARİHİ KUTUP SEFERİ Soviyetler birliği tarafından kutuplarda yapılacak ilmi tet- kikler için hazırlanan kutup seferinden bütün dünya matbuatı ehemmiyetle bahsettiler, Bu sefere ait ayni menbadan aldığı- mız mufassal malümatı okuyucularımıza veriyoruz: Soviyetler birliğinin hazırlamış olduğu bu misli görülme- miş kutup seferinde, bu mıntaka uçuşlarında büyük maharet ve tecrübe sahibi pilotlar, makinistler ve telsizciler iştirak et- mektedir. Bunlar arasında Soviyetler Birliği kahramanı unva- nını haiz Vodopianov ve Molokov, tanınmış kutup tayyareci- lerinden Golovin, Babuşkin, Baseyn, Alekseyef, Kruze, Mazu- rok, İvanov ve Krenkel ile «Çeliuskin» in telsizcildri vardır. He- yete, bütün dünyaca tanınmış kutup kâşiflerinden ve Akademi azasından Şmit riyaset etmekte ve Şimal deniz yolu idaresinin havacılık şubesi şefi Sevelev, Smit'e yardım eylemektedir. Bu sefer için beş tayyare hazırlanmıştır. Bunlardan biri, «R - ö» remizli iki motörlü tayyare, rehber vazifesi görecek ve bu tayyare Golovin tarafından kullanılacaktır. Tayyarelerin di- ger dördü, baştan aşağı metalik, dört motörlü «Ant - 6» sistemi tayyarelerdir, Mühendis Topulov'un hazırladığı bu tayyarele- ri, Vodopianov, Molokov, Aleksev ve Mazurok idare etmekte- dir. Bu tayyarelerde «AM - 34 4 R» markalı 900 beygirlik mo- törler vardır. Orijinal bir mekanizme ile bu motörler, dördü birden, hararet derecesi ne olursa olsun, hareket haline gel- . mektedir. Yapılan tecrübelerde, tayyarelerin motörleri 24 sa- at nakıs 30 derece soğukta bırakılmış ve müteakiben 18 daki- kada harekete geçirilmiştir. Ayrıca her tayyarede hususi bir 6