20 Nisan 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 77

20 Nisan 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 77

78 zn Her Ay M. P. O. Mahaluxmivala kunduralarını çıkarmış ve alevli kömürler üzerinde çorapla yürümüştür. Hissettiği yegâne şey, ııkça ve gayri muntazam bir satıh üzerinde yürüdüğü zeha- bından ibaret kalmıştır. Bunun üzerine Seyyid Hüseyin Ateşi, kömürlerin üstüne hasırlar sermiş ve hasırlar tutuşunca, arzu edenlerin alevler ortasında yürüyüp geçebileceklerini söylemiştir. Hazırundan bir çoğu bu teklifi kabul ederek alevli hasırların üstünden yü- rümüşler ve hiç bir zarar görmemişlerdir. Sekiz yaşında islâm bir kız çocuğu ile on yaşındaki erkek kardeşi de, yan yana bu ateşten geçmişlerdir. O sırada, ayağı- nı dikkatsizlikle hendek hizasından dışarıya çıkaran genç bir Hintlinin peştemalı tutuşmuşsa da, derisi harareti bile duyma- mıştır. Tecrübenin devam ettiği müddet zarfında, Seyyid Hü- seyin Ateşi, bir kaç defa baygın bir halde yere serilmişse de, hizmetkârları kendisine sıcak çay içirince derhal kendine gel- miştir. Seyyid Hüseyin Ateşi Burma ahalisinden, seksen yedi ya- şında uzun boylu, zayıf bir ihtiyardır. Tecrübe esnasında, elin- de bir bayrak tutuyordu. Bayrağın üstünde bir âyet yazılıydı. Seyyid iHüseyin Ateşi, hazırunu ateşin üzerinden yürümeğe davet ettiği sırada, bu bayrağı ateşe doğru uzatıyordu. Orta çağda ve daha evvelki bazı devirlerde, maznunların Hintlinin iddiasına göre, dört yüz elli sene evvel yaşıyan ecdadındanberi, bu «ateşe tahakküm» kudretini haiz bulunu- yormuş ve bu hassa, nesilden nesle intikal ederek kendisine ka- dar gelmiş. Home ismindeki medyumun da yanar haldeki kömürleri elile tuttuğu ve ateşe karşı olan kendi muafiyetini, muvakkat bir müddet için, başkalarına ve eşyaya teşmil ettiği söylenir. Willim Crookes, onun bu yoldaki tecrübelerine şahit olmuştur. M. Olivier Leroy, «Les Hommes Salamandres» isimli ese- rinde, ateşte yanmazlık hassasına dair pek çok vesaik toplamış- tır. Bu eserde, İngiliz Hindistanında Mysore katolik piskoposu olan rahip Despartures'üu, bir islâm Hintli tarafından yapılan ateş tecrübesi hakkında çok ayanı dikkat bir mektubu vardır. Rahip Desparture, o tarihte Mysore'da bulunuyor ve mih- race ile pek dostane geçiniyordu. Bir gün, bir ateş tecrübesine