April 20, 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 84

April 20, 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 84

lan Ci İlim ve Fen 85 «Kışlamak için yanımızda, umumiyet itibarile kutup istas- yonlarında bulunmıyan yiyecek götürüyoruz. Zira, fazla ağır sıklette bulunduğu için her türlü konserveden vazgeçilmek mecburiyeti hasıl olmuştur. Bizim için hafif ve kuru bir halde teksif edilmiş mercimek çorbası, komposto,köfte ve saire ha- zırlanmıştır. 300 kilogram tavuk tozu vücude getirmek için 5 bin tavuk kullanılmıştır. Yanımızda toz halinde süt ve yumur- ta da vardır. Başkaca 180 kilo Ukrayna sucuğu da götüreceğiz. «48 kalemden mürekkep olan yiyeceğimiz, en fazla kalori veren yiyeceklerdir. Bunlar o derece mütenevvi ve ayni zaman- da o derece lezzetlidir ki skorbüt hastalığı mevzuu bahis dahi olamaz. Sabahları kahvaltı olarak çay içeceğiz ve omlet, peynir, domuz salamı, köfte ve buna mümasil şeyler yiyeceğiz. Ekmek olarak ta tereyağlı galetamız vardır. Bu galetayı, beraberimiz- de götürdüğümüz toz halindeki maddeden yapacağız. Öğle ve akşamları da sıcak yemek yiyeceğiz. Yanımıza aldığımız bütün yiyecekler, buz dolaplarında sıfırdan aşağı 60 derece soğukta bırakılarak hususi tecrübelerden geçirilmiştir. Bozulmalarının fennen ihtimali yoktur. «Kış için 22 litre de konyak götürüyoruz. Bunu, çok üşüdü- gümüz zaman, çay ile içeceğiz. İspirtoyu, ancak temizlik işle- rinde kullanacağız. «Kış için en iyi kürklerden yapılmış elbiselerimiz olacak- tır. İç elbiselerimiz ve çoraplarımız da gene hususi kürklerden yapılmıştır. En içimize giyeceğimiz şeyler ise, hususi ve en iyi bezlerdendir. Kış için yürümekte ve kayak ile gezmekte kulla- nılacak hususi çök mükemmel ayakkabılar ve yaz için ise gene hususi yapılmış çizmeler alacağız. «Arktiğin donmuş denizlerindeki müteharrik buzlar üze- rinde biz, dört kişi kışlıyacağız. Heyet şefi olarak benden baş- ka, hidrolog ve hidrobiolog Şirşov, miknatisiyet ve heyet mür- tehassısı Fedorov ve tanınmış telsiz mütehassısı Krenkel var- dır. «Biz aramızda, vazifeleri o suretle taksim etmiş bulunuyo- ruz ki lüzumu takdirinde içimizden birimiz, diğerinin işini gö-